Reklamační řád
1) Všeobecná ustanovení
- Tento reklamační řád byl zpracován v souladu s Občanským zákoníkem a vztahuje se na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna v záruční době.
- Ke každému zboží je přikládána faktura, která slouží i jako dodací list.
- Záruku na prodávané zboží prodávající poskytuje dle obecně závazných právních předpisů po dobu 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím, pokud není smluvně dohodnuto jinak.
-
Záruka se vztahuje na výrobní vady výrobků nebo jiné vady, pokud nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím výrobku v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze, mechanickým poškozením, opotřebením nebo působením jiných nestandardních jevů. Prodávající má právo odmítnout reklamaci zboží v případě zřetelné manipulace s doklady, vztahujícími se ke zboží.
2) Způsob podání reklamace
- Kupující může oprávněnou reklamaci podat jednou z následujících možností:
-
- na e-mailovou adresu [email protected] .cz
- poštou na adresu dodavatele
- Kupující je povinen uvést :
- číslo objednávky
- doložit doklad o vlastnictví zboží (faktura, daňový doklad)
- nejvýstižnější popis závad a jejich projevů
- Reklamované zboží je nutné zaslat na adresu prodávajícího – Aksana s.r.o., obchodní oddělení, Náměstí 31, 538 25 Nasavrky a to pomocí přepravní společnosti nebo pošty (služba obchodní balík). Zboží zaslané na dobírku nebude přijato.
- Dopravu na místo uplatnění reklamace hradí zákazník i v případě oprávněné reklamace. V případě oprávněné reklamace, dopraví prodávající opravené zboží k zákazníkovi na vlastní náklady.
- K reklamovanému zboží je nutné přiložit kopii dokladu potvrzujícího nákup zboží a podrobný popis závady. Reklamované zboží musí být ve vhodném obalu, aby nehrozilo jeho poškození při přepravě a manipulaci.
3) Povinnost prodávajícího
- O reklamaci prodávající rozhodne nejpozději do pěti pracovních dnů od doručení reklamovaného zboží. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku, potřebná k odbornému posouzení vady. O výsledku vyrozumí reklamujícího formou elektronické pošty, pokud se strany nedohodnou jinak. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečných odkladů a to nejpozději do jednoho měsíce ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.
- Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu odstranit.
- Je-li to vzhledem k povaze vady úměrné, může kupující požadovat výměnu výrobku.
- Požádá-li kupující o výměnu výrobku a je to úměrné vzhledem k povaze vady, avšak z objektivních důvodů takový postup není možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny výrobku nebo od smlouvy odstoupit.
- Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván, má kupující právo na výměnu výrobku nebo má právo od smlouvy odstoupit.
- Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která nebrání řádnému užívání výrobku, má kupující právo na výměnu výrobku, přiměřenou slevu z ceny výrobku nebo může od smlouvy odstoupit.
4) Definice některých pojmů reklamačního řízení
- Přiměřenou slevou z ceny výrobku se rozumí sleva, která percentuálně odpovídá snížení užitné hodnoty výrobku v důsledku vady.
- Odstoupení od smlouvy je úkon kupujícího, po němž má kupující nárok na vrácení obvyklé kupní ceny oproti vrácení výrobku, přičemž výše vracené částky může být snížena v případě nadměrného opotřebení výrobku.
- Výměnou výrobku se rozumí poskytnutí nového výrobku stejného druhu oproti vrácení výrobku kupujícím.
- Úměrnost požadavku na výměnu výrobku je dána, pokud by vzhledem k charakteru vady nebyla oprava výrobku ekonomická, což posuzuje prodávající.
5) Závěrečná ustanovení
- Tento reklamační řád nabývá účinnosti 1.10.2004. Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.